MaraenSeppe.reismee.nl

Ons eerste bezoek aan Buenos Aires

Buenos Aires

Enkele weetjes:

- Hele koeien en kippen worden op de parilla (bbq) gegooid
- Iedereen rijdt als een gek, de busschauffeurs inclusief. Voetgangers zijn loslopend wild :-)
-Wegens gebrekkige riolering moet overal in Zuid-Amerika het toiletpapier in de vuilbak (beetje vies en even wennen)
- Praktisch elke straathoek is een kleine storthoop

- De mannen kennen geen staar- of sisschaamte
- Borges was zo verliefd op Buenos Aires dat hij jaloers werd, telkens iemand zijn voorliefde voor de stad bleek te delen.
- De porteños zijn fuifbeesten - spontane straatconcertjes en tangoshows aan de lopende band.
- Heerlijke wijn en empanada's!
-Dulce de leche: het lokale goud: karamelcrème die ze werkelijk overal tussengooien. Seppe is inmiddels zwaar verslaafd.

- Wij willen terugkomen.

We hebben kunnen genieten van de gastvrijheid van Chill House hostel, waar Seppe lyrisch was over de lomo van Antoine (vlees uiteraard), gegruweld in een 'nood'hostel (vies! schimmel! stinkende kamergenoten! psychiatrische instellingbadkamersfeer - je voelt je een beetje viezer als je uit de douche komt, en toch voelden enkelen zich thuis genoeg om er een jaar (!!) te blijven )). Ons Spaans is erop vooruitgegaan: Seppe was zo fier als een gieter toen een vrouw op de metro hem aansprak om een aanwijzing en hij alles begreep en zelfs kon antwoorden :-)

Onze vrienden: enkele Australiërs die Spaans naar hilarische diepten sleuren, partychilenen met een doordachte en waterdichte scoobydoo-theorie* (waarmee wij onze rustige hostel toch een beetje verstoorden) en de vele vrij londlopende honden die je als tijdelijk baasje adopteren voor een knuffel. Enkele dubieuze complimenten die we mochten ontvangen: 'You look like Iggy pop!' (Seppe) - You look like Shaggy! (Seppe) You look like a famous Chilean actor !
(Seppe) - na enig opzoekwerk bleek het geen compliment zijn :-), ...

Als break van deze bruisende stad met zijn vele karakteristieke wijken (de zwierige antiekwijk San Telmo, het chique en trendy Palermo,...) gunden we onszelf 10 dagen in het heerlijk rustige Uruguay - de foto's volgen!

Kussen uit BA!
Seppe en Mara

*De Scoobydoo-theorie: Shaggy is de hele tijd stoned: een dooby is een joint, in de originele versie is hij de enige die met de hond kan praten, de scoobysnacks verwijzen naar de 'boefkicks', en zijn hippiebusje spreekt voor zich. Conclusie: Scoobydoo is een hallucinatie.
Voor verdere theoretische info kan u terecht bij David, de Chileen.