MaraenSeppe.reismee.nl

Salta en San Lorenzo

San Lorenzo en Vaqueros

We hebben een fantastisch verblijf gehad in San Lorenzo, een klein dorpje in het Noorden van Argentinië, vlakbij Salta. Deze ochtend is Eduardo, een echte lokale gaucho (de paardmannen :-) ons komen ophalen om vanuit de finca, die 11 000 hectare groot is (!) een tocht met paarden te maken in de wilde natuur. .
Het was ongelooflijk! Onze paarden brachten ons via beekjes en weiden hoog de bergen in, waar de zeshonderd koeien en honderd paarden er vrij rondlopen. De Belgische herder van onze gaucho heeft de hele weg meegelopen, en het beest was halverwege al pompaf. Mooi beestje, net een beer! Er viel geen mens te bespeuren, wel honderden wilde bloemen in alle kleuren, valken, ontelbare vlinders en bergen, bergen... Mijn paard (klinkt als Sjasjossa?)was wat koppig, wilde haar eigen ding doen, en was een beetje een kluns (ze gleed nogal vaak uit en ging eens volledig door haar knieën, waardoor ik er bijna van viel.) Guitarra, het paard van Seppe, was zo kalm dat ze vaak weigerde om ook maar een been te verzetten.Haha, zo paarden, zo ruiters? ;-) De hele tocht duurde drie uur, en we hebben van elke seconde genoten...

We logeren momenteel in een kleine hoeve, van een Nederlands koppel, Casa Hernandez.
Het is zo gezellig ingericht en goedkoop in vergelijking met de hostels (die we een beetje beu zijn) en we moeten toegeven dat we hier echt vakantie nemen. De tocht met de paarden was pas het begin.

Morgen gaan we een kleine kloof in wandelen, de Quebrada de San Lorenzo, en daarna laten we
ons verwennen in een spotgoedkope spa. Na al dat sleuren zal het deugd doen!

Vaqueros

De reis wordt steeds beter en beter! We hebben twee dagen doorgebracht in een cabaña van de sympathieke Nederlandse Lettie in het kleine dorpje Vaqueros: een zeer schattig, klein adobe huisje
met speciale architectuur, door haarzelf gebouwd. Twee lieve Duitse herders hielden ons gezelschap; er was een processie voor de Maagd van de Vallei in het dorpje en we hebben gewoon genoten van de stilte en de mooie natuur...

Groene groetjes,

Mara en Seppe
xxx

De foto's:

Salta-San Lorenzo

Kevin

Wat betreft de paarden en de ruiters. Klopt volledig, heb dit al kunnen ondervinden. :)

Maar echt schoon die foto's en verhalen.
Geniet ervan.

Groeten Kevin